Everyday woman

Mamma på rymmen 24 timmar

Publicerad 2010-02-12 21:02:39 i Funderingar,

Tankarna snurrar. Vad ska jag göra i morgon eftermiddag, kväll och i övermorgon förmiddag? Jag har 24 timmar för mig själv (i dessa ingår 8 timmar sömn också förstås). Konstigt och ovant. Barnen ska till farmor efter simskolan, även sova över. Maken ska åka till annan ort och tävla i längdskidor.

Så många timmar att jag blir apatisk. Ska jag månne träna, åka på stan, gå på muséum, shoppa, städa garderober, åka på soptippen, möblera om hemma, hälsa på någon god vän jag försummat, upptäcka en ny del av Stockholm, åka in och jobba en stund, sova bort hela dagen, kolla på tv, Facebooka, blogga eller...något helt annat?

Det gäller bara att bestämma sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Everyday woman

Invandrade till Stockholm för tio år sedan från en republik i norra Sverige där "have a nice day" heter "ha en artun da". Har passerat bäst-före-datumet men försöker att njuta av livet och fånga dagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela