Everyday woman

Nu vågar jag blotta mitt handskfack för andra

Publicerad 2010-08-13 18:32:37 i Funderingar,


Bättre så?

En kompis råkade titta i handskfacket i min bil. Pinsamt. Det är som att blotta sig en smula. Naken står man där och skäms. Ordning och reda är ju MVG. Vi slarviga loosers sparar på skräp som hamstrar. Tänker: "Hoppsan, vad skräpigt det är i bilen, bäst att dölja skiten", när någon jag känner ska åka med i bilen. Illa kvickt åker rubbet in i handskfacket/stolsfickan bakom förarsätet eller i extremfall - UNDER förarsätet. I bagageluckan brukar jag ha en skyddande matta. Under den går platta saker utmärkt att gömma.

Under serviceboken, som borde vara en av de få saker som ska ligga i ett handskfack, fanns: Sju flyers som jag producerat i jobbet 2009. En pizzameny. Lite smink. Ett inte ännu avslutat pärlhalsband som någon av kidsen gjort. Inte mindre än fyra snöskrapor. En tom plastpåse. Ett gäng hårsnoddar. Två repiga cd-skivor med trasiga fodral. Tre pinnar och en kotte. Två kulor och en plastleksak "Go go". OK, nu har jag biktat mig. Har dessutom städat. Nu känns det bra.

Kommentarer

Postat av: Anna panna

Publicerad 2010-08-14 22:41:37

Ha, ha, det där känns igen! Alla har vi något att dölja i våra skrymslen. Ingen mening att försöka vara perfekt. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Everyday woman

Invandrade till Stockholm för tio år sedan från en republik i norra Sverige där "have a nice day" heter "ha en artun da". Har passerat bäst-före-datumet men försöker att njuta av livet och fånga dagen.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela